Pedagogika

ProSurvey - služba, ktorá Vám pomôže s výskumom

mar 21 2016

ProSurvey ponúka službu spracovania dotazníkov a výskumov podľa dodanej predlohy. Oslovíme vybraných respondentov, vyhodnotíme odpovede. Pošleme Vám hotové výsledky, v ktorých sú tabuľky a grafy. Odbremeníme Vás tak od práce a vyhodnocovania dotazníkov, technického spracovania a tvorby grafov.

Naše zameranie

1. Prieskumy k študentským záverečným prácam.
2. Prieskumy verejnej mienky, komerčné prieskumy a anketové sondáže.
3. Vedecké štúdie (elektronické spracovanie štandardizovaných dotazníkov, testov a dotazníkov vlastnej proveniencie).

Obráťte sa na nás a pomôžeme vám ich zrealizovať.

Právne vedomie a právny základ života

feb 14 2017

Legal awareness and legal basis of life

Abstrakt: Príspevok približuje realizovaný projekt a teoretické základy násilia páchaného na ženách, formy a cyklus násilia, ako aj niektoré bližšie zistenia zo vzdelávania odborných pracovníkov získaných dotazníkom.
Kľúčové slová: násilie, formy násilia, cyklus násilia, vzdelávanie.
Abstract: Article presents realized project and theoretical foundation of violence against women, the forms and the cycle of violence, as well as some more results acquired by questionnaires from training professionals.
Key words: violence, forms of violence, cycle of violence, training.

Psychológia a andragogika na pomoc dospelému človeku

feb 8 2017

Abstrakt: Obsahom príspevku je vymedzenie prienikov psychologických a andragogických poznatkov a prístupov v kontexte poskytovania pomoci dospelým osobám. Pozornosť sa venuje psychologickým aspektom dospelých vo vzdelávacom procese a poradenstvu v andragogickej praxi.
Kľúčové slová: Psychológia. Andragogika. Pomoc dospelým.

Abstract: The issue of paper is psychological and andragogical knowledges and the aproach in framework of the help for adult people. We pay attention also to psychological apects in the education process and counselling in the practice of andragogy.
Key words: Psychology. Andragogy. Helping to adults.

Zhubné kulty a sekty – závislosť a prevencia

feb 1 2017

Malignant cults and sekts – addiction and prevention

Abstrakt: Článok sa zaoberá problematikou zhubných kultov a siekt. V jeho úvode definuje pojem sekta a poukazuje na rozdiel medzi sektou a zhubnou sektou. Následne vymedzuje základné znaky zhubných kultov a siekt a ich druhy. Venuje sa tiež rizikám závislosti na zhubných kultoch a sektách, pričom v závere popisuje niekoľko možností prevencie takejto závislosti.
Kľúčové slová: kult, prevencia, psychická manipulácia, sekta, závislosť

Abstract: The article deals with the problem of malignant cults and sects. In his introduction it defines sects and highlights the difference between a sect and malignant sect. Then it defines the basic characteristics of malignant cults and sects and their species. It also addresses the risk of dependence on malignant cults and sects, with the end describes several methods of preventing such abuse.
Key words: addiction, cult, prevention, psychological manipulation, sect,

Škola - prostredie podporujúce osobnosť žiaka

dec 1 2016

School - an environment supporting pupil’s personality

Abstrakt: V príspevku sa zamýšľame nad charakterom edukačných podmienok v súčasnej škole v procese rozvoja osobnosti žiaka. Vychádzame z pedagogickej praxe, ktorá upozorňuje na komplexnosť pôsobenia školy na kognitívnu, afektívnu, vôľovú stránku osobnosti žiaka. Upozorňujeme na fakt, že je veľmi žiaduce vytvárať špecifické podmienky edukácie, ktoré podporujú personálnu, sociálne-osobnostnú stránku žiackej osobnosti. Zamýšľame sa nad ideou ako u žiakov podporovať, rozvíjať, uspokojovať napr. potreby prijatia žiaka skupinou v škole, ako je dôležité pociťovať a zažiť slobodu rozhodovania v škole, ale aj pocit sociálneho, emocionálneho bezpečia. Súčasná škola musí učiť žiakov zodpovednosti za seba, za svoje činy, slová, ale aj za iných a taktiež poskytnúť priestor na zažitie pocitu náležitosti v skupine a spolupatričnosti. Jednou z možností ako môže učiteľ uvedené zložky žiackej osobnosti v triede a v škole podporiť a rozvíjať, je pripraviť a zaistiť pozitívnu atmosféru v prostredí školy.
Kľúčové slová: atmosféra, bezpečnosť, podpora, prostredie, sloboda, škola, zodpovednosť.

Abstract: We think in our post about the nature of the educational conditions in current school at development process of pupil’s personality. We start from the pedagogical praxis that points to complexity of school’s operation based on cognitive, affective, willing personality of the pupil. We would highlight that it is very desirable to create specific policies that promote education, personnel, social-moral personality attribute of pupil. We think about idea how to support development of pupils to satisfy for example the need of pupil’s group acceptance in school, how it’s important to feel and meet the possibility of decision making, but also the feel of social, emotional safety. The current school must teach students responsibility for themselves, for their actions, the words, but also for others and also provide space to experience the feeling of group right and belonging. One of the possibilities how could the teacher support and develop mentioned components is to prepare and secure positive atmosphere in environment of school.
Key words: atmosphere, environment, freedom, responsibility, security, school, support.

Odborný jednodňový workshop na tému: Zručnosti projektovania v samospráve a neštátnom sektore v Dolnom Kubíne

nov 16 2016

Vysoká škola zdravotníctva a sociálnej práce sv. Alžbety v spolupráci s občianskym združením Chuť ŽIŤ organizuje Odborný jednodňový workshop na tému: Zručnosti projektovania v samospráve a neštátnom sektore

Termíny konania:
07.01.2017 (21.12.2016 uzávierka prihlášok)
28.01.2017 (09.01.2017 uzávierka prihlášok)

Miesto konania: Mariana Beňušová AUTOŠKOLA BEŇUŠ, s. r. o. ČSA 1852/6, Dolný Kubín

Cieľ aktivity: Prednáškou, praktickými a rolovými cvičeniami priblížiť vybrané segmenty projektovania v rámci grantových výziev a európskeho rozmeru projektov.

Cieľová skupina: Samosprávy miest a obcí, neziskové organizácie, sociálne podniky, iné subjekty, komunitné centrá,
Celková cena za odborný workshop: 69 eur/s DPH

Medzipohlavné rozdiely správania žiakov nižšieho sekundárneho stupňa vzdelávania

sep 27 2016

Gender Differences of Lower Secondary School Students‘ Behaviours

Abstrakt: Prejavy školského správania sú podstatne ovplyvňované tým, ako žiak vníma druhých žiakov v triede, alebo ako prežíva realizáciu aktivít v školskom prostredí. Táto štúdia sa zameriava na prejavy školského správania dievčat a chlapcov. Prostredníctvom upraveného škálového dotazníka (Mezera, 1999, 2000) sa vykonával zber dát na vzorke 105 žiakov 9. tried bežných základných škôl. Analýza sa zakladala na troch premenných: Sociabilita, Negativizmus, Emočná labilita. Rozdiely boli zistené medzi dievčatami a chlapcami v premennej Emočná labilita a Negativizmus, kde dievčatá skórovali signifikantne vyššie v premennej Emočná labilita, a chlapci v premennej Negativizmus.
Kľúčové slová: emočná labilita, negativizmus, sociabilita, školské správanie

Abstract: Students’ school behaviors demonstrations are significantly influenced by the how students perceive other students in a class; or how students experience the participating in activities in the school environment. The present study describes the behavior demonstrations of girls and boys at school. The data were collected through adapted scale questionnaire (Mezera, 1999, 2000). The research sample consisted of 105 students in 9th grade of Slovak mainstream primary schools. The analysis of results is based on following three variables: Sociability, Negativism, Emotional lability. There were found differences between girls and boys in the variable Emotional lability and Negativism; girls scored higher within the variable Emotional lability, while boys reached higher score in the variable Negativism.
Key words: emotional lability, negativism, sociability, school behaviors

XIX World Congress of Social Educators, Brazil 10th – 12th April 2017

sep 21 2016

The Sao Paulo State's Social Educators Association - AEESSP will organizate, at UNICAMP - Campinas' State University, in april 2017, from the 10th to the 12th, the AIEJI's XIX World Congress of Social Educators, following the historical series of International Association of Social Educators - AIEJI Congresses held by its associated members.

This will be a strategic moment to social educators from Brazil and Latin America to meet colleagues from other places in the world to debate the pathways of a profession and a research, educational and practical field, that aim to build a more fair, equal and just society. In a context where we worldwide are pushed to critically reflect aiming to deepen our ethical, theoretical and methodological background, to work on a practice that needs to redefine itself in function of the transitory moment that contemporary society crosses. This congress will be a special opportunity to join some of the most important thinkers on social education, popular education and non formal education and agents in daily processes of social transformation that by acting in the cracks of the system build surviving and resistance strategies for those people that are placed at the margin of our main economic system. And we must do it together.

Medzinárodné normy alebo ako to pri písaní nepokazíte

sep 19 2016

International Standards or How You Can´t Do It Wrong When You Writing

Abstrakt: Prehľadový príspevok slúži ako metodické usmernenie pri tvorbe rôznorodých odborných textov v prípade, že autor nemá k dispozícií požiadavky k formálnej úprave od univerzity, organizátora či vydavateľa napríklad pre svoju záverečnú prácu, vedeckú štúdiu, odborný článok či konferenčný príspevok. V príspevku je zameraná pozornosť na charakteristiku techník citovania ako aj spôsoby zápisu údajov v bibliografických odkazoch a ich príklady, a to na základe medzinárodných noriem pre citácie a bibliografické odkazy ISO. V poslednej časti sa príspevok zameriava i na charakteristiku jedného z medzinárodných štandardov pre štruktúru vedeckých článkov pod názvom IMRaD.
Kľúčové slová: Citácia, normy ISO, parafráza, štandard IMRaD, technika citovania.

Abstract: This overview contribution serving as a methodical regulation ate the creating process of various specialised texts if the author does not have requirements for a formal editing from the university, organizer or publisher for their final thesis, scientific study or conference contribution. The contribution focuses attention on characterization techniques of citation as well as methods of creating bibliographic references and their examples, based on international standards for citations and bibliographic references ISO. The last part of the contribution focuses on the characteristics of one of the international standard for the structure of scientific articles IMRAD .
Key words: Citation, ISO Standards, Paraphrase , IMRaD Standard, Technique of Citation.

Psychológia v edukácii dospelých v kontexte andragogiky a edukačnej sociálnej práce

sep 13 2016

Abstrakt: V súčasnej dobe a spoločenskej situácii sa venuje dospelým účastníkom edukácie na Slovensku zvýšená pozornosť. Centrom zamerania edukačných aktivít je rozvoj osobnosti dospelých a ich kompetencií. Od profesijného výkonu edukátorov dospelých (vychovávateľov, vzdelávateľov, poradcov) sa očakáva vysoká praktická odbornosť, andragogické a psychologické poznanie. V príspevku načrtneme autorský prístup k problematike psychológie v edukácii dospelých.
Kľúčové slová: Psychológia. Edukácia dospelých. Andragogika. Edukačná sociálna práca.

Abstract: Currently and social situation devoted to adult participants of education events in Slovakia increased attention. The center focus of educational activities is the development of adult personality and competence to live. Requirements for professional performance of adult educators (trainers, educators, counselors) is their high practical expertises, the educational and professional level, particularly andragogical and psychological knowledges (as well as knowledges of others areas). The paper outlined the author´s approach to the issue of the psychology in adult education.
Key words: Psychology. Adult Education. Andragogy. Educational social work.

Etika publikovania v záverečných prácach – niekoľko rád pre vysokoškolských študentov

sep 8 2016

Publication Ethics in Final Thesis - some Advice for College Students

Abstrakt: Blíži sa nový akademický rok a končiaci študenti vysokých škôl na celom Slovensku budú odovzdávať svoje záverečné – bakalárske a diplomové – práce. Autorka tohto metodického príspevku ako vysokoškolská učiteľka, ktorá okrem iného vyučuje i metodológiu pedagogickej a andragogickej vedy, zostavila na základe vybranej odbornej literatúry i vlastných pedagogických skúseností niekoľko rád pre vysokoškolských študentov pri tvorbe ich záverečných prác. Príspevok sa zameriava na etické aspekty v poslednej etape výskumu, pri jeho publikovaní.
Kľúčové slová: Publikačná etika, záverečné práce, rady pre vysokoškolských študentov.

Abstract: Approaching the new academic year will college students throughout Slovakia submitt final - bachelor's and master - thesis. The author of these methodical contribution as a university teacher, which among other teaches methodology of pedagogy and andragogy, created on the basis of selected specialised literature and own teaching experience some advice for college students about creating their final thesis. This contribution focuses on the ethical aspects of research at the last stage, when it is published.
Key words: Publication ethics, final thesis, advice for college students.

Publikácia Pour une enfance heureuse od autorky Catherine Gueguen

sep 6 2016

Posledné vedecké objavy v oblasti vývoja a fungovania mozgu spôsobili podstatnú zmenu v našom chápaní potrieb dieťaťa. Ukázalo sa, že empatický vzťah je rozhodujúci pre vývoj mozgu detí a adolescentov a umožňuje plný rozvoj jeho intelektových a emočných schopností. Pediatrička Catherine Gueguen s nami zdieľa svoje vedecké objavy a ponúka rodičom aj profesionálom rady pri výchove detí. Kniha vyšla vo francúzskom jazyku.

Video v ktorom autorka rozpráva o svojej knihe: https://www.youtube.com/watch?v=H1a64qQRFtE

Konferencia Journée Annuelle de la Petite Enfance à l'Adolescence - Deň ranného detstva a adolescencie, sa koná 2.12.2016 v Marseille

sep 6 2016

19. ročník konferencie Journée Annuelle de la Petite Enfance à l'Adolescence - Deň ranného detstva a adolescencie, sa uskutoční 2.12.2016 v Marseille.

Témy prednášok sa dotýkajú rôznych aspektov psychologických a psychopatologických problémov detí a adolescentov. Medzi účastníkmi bude aj známy neurológ a psychiater Boris Cyrulnik, ktorý sa zaoberá konceptom resiliencie. (Link: https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2009/apr/18/boris-cyrulnik-chil...)

Bezpečné WiFi a ako sa vyhnúť hackerom nielen počas dovolenky

sep 5 2016

Odchod na dovolenku je príjemným vzrušením, ale aj nevyhnutným premýšľaním nad základnými bezpečnostnými opatreniami. Kúpime zámku na kufor, susedom dáme vyberať poštu zo schránky, príbuzných či priateľov poprosíme, aby zalievali kvety, zariadime, aby sa večer v byte svietilo a bolo vidieť aktivitu za oknami. Zhodnotíme aj bezpečnostnú situáciu vo svete a potenciál rizikových ochorení. Neuvedomujeme si však, že je nevyhnutné brať do úvahy aj iné hrozby, ktoré na nás číhajú počas cestovania.

Mnohokrát si ľudia myslia, že kybernetické útoky práve im nehrozia, veď nenechávajú svoj počítač nestrážený, sú obozretní pri otváraní elektronických správ od neznámeho adresáta či s podozrivou koncovkou. Nástrahy však čakajú na verejných miestach, keď cestujeme a vyhľadávame miesta s voľným pripojením na WiFi bez potreby zadať heslo. Práve slabo chránené WiFi siete sú známe zraniteľnosťou v komerčných routeroch. Využívanie sietí na letiskách, kaviarňach či hoteloch predstavuje značné riziko. Hackeri môžu monitorovať vašu aktivitu, zistiť, aké stránky navštevujete a dokonca vedia odsledovať, aké klávesy používate pri zadávaní hesla do bankových účtov alebo iných stránok, ktoré si vyžadajú vaše heslo.

Vyčariť deťom úsmev na tvári nie je vždy jednoduché

aug 31 2016

Od júla 2016 v Krízovom stredisku Centra Slniečko realizujeme projekt „Pomôžme deťom so syndrómom CAN tráviť svoj voľný čas zmysluplne“. Krízové stredisko je špecializovaným zariadením pre týrané, zneužívané, zanedbávané deti, deti v krízových životných situáciách a pre obete domáceho násilia, ktorými sú najčastejšie ženy a matky s deťmi.

Našim hlavným cieľom prostredníctvom projektu je pomôcť deťom, menším i väčším, už skoro dospelým. Pomôcť so spracovaním ich negatívnych zážitkov, ktoré poznačili ich vnútro a naučiť ich porozumieť svojim vlastným emóciám, ktoré bývajú často nepríjemné. Vďaka aktivitám, ktoré deťom pomáhajú zmysluplne tráviť voľný čas sa snažíme zabrániť vzniku sociálno-patologických javov a tak zabezpečiť ich plnohodnotné zaradenie do spoločnosti. Zároveň chceme deťom umožniť spoznať krásy miest v okolí, v ktorom žijú s cieľom rozvíjať vzťah k prírode, k našej histórii a kultúre, čo prispeje k rozvoju ich vedomostí, ale aj k prebudeniu pozitívnych emócií, pocitu radosti či šťastia.

3
IMG 6876
IMG 7254 (2)