Autor: Patrik Lekeš
Abstrakt: Štruktúra a obsah práce spočíva v diagnostike súčasnej situácie v oblasti výučby ruskej literatúry v slovenských školách, v analýze percentuálnych údajov z hľadiska zastúpenia literárne orientovaných zadaní v učebniciach, a interpretácii zistení z dialógu s vybranými pedagógmi slovenského a ruského jazyka na základnej škole, štátnych gymnáziách a na bilingválnom gymnáziu. Budeme sa snažiť upresniť pozíciu ruskej literatúry v pedagogických dokumentoch v rámci súčasného vzdelávacieho systému na Slovensku a taktiež štúdií literárnych vedcov a pedagógov, s ktorými budeme súčasnú situáciu porovnávať. V prvej kapitole načrtneme aktuálny stav výučby ruského jazyka a literatúry a z časti aj všeobecný aspekt výučby cudzojazyčnej literatúry v slovenských školách. Druhá kapitola práce pojednáva o konkrétnych zisteniach z výskumu a ich interpretácii.
Kľúčové slová: ruská literatúra, svetová literatúra, slovenské školy, Štátny vzdelávací program
Študentská vedecká odborná činnosť (ŠVOČ)
ŠVOČ ponúka študentom vysokých škôl možnosť vypracovať odborné práce na témy súvisiace s oblasťou štúdia. Práca bola zaradená medzi víťazné a najlepšie práce v jednotlivých sekciách súťaže Študentská vedecká odborná a umelecká činnosť (ŠVOUČ) za rok 2021 na Filozofickej fakulte Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre.
Všetky ocenené práce za rok 2021 nájdete tu: https://www.prohuman.sk/category/typ-prispevku/the-best-of-svoc-2021
Kontaktné informácie
Filozofická fakulta
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Štefánikova 67, 949 01 Nitra
https://www.ff.ukf.sk
Príloha | Veľkosť |
---|---|
Lekes_Patrik-Vyucba-ruskej-literatury.pdf | 760.96 KB |